London calling


Man säger ju att tid är pengar och eftersom både jag och Edvina jobbar på hårt på att bli miljonärer har vi outtalat satt detta fritidsprojekt på hyllan.
Kanske inte.

Jag kan bara tala för mig själv men jag har gjort och prioriterat annat. Jobbat i Sälen, haft sommarlov, jobbat lite till och nu på söndag flyttar jag till Berkhamsted utanför London. Hur som helst har jag knappt läst böcker och läser man inte är det svårt att skriva suveräna bokrecensioner (eller försök till det i alla fall). Vi får väl se när jag blir aktiv igen.

MEN jag har något att säga i alla fall. Jag tipsar, eller föreslår snarare, att ni besöker min nya prioritering på internet. Min hemsida (blogg vill jag ogärna kalla det) och allra mest min podcast. På hemsidan uppdaterar jag om Englandsvistelsen och länkar direkt till podden, som har samma namn och ligger på podomatic.com . Jag kommer definitivt snacka lite böcker ibland.
http://kultiveradochbelevad.wordpress.com/ heter sidan!

En sak kan jag i alla fall peta in som är bokrelaterad. Den fantastiska Simona Ahrnstedts senaste bok Betvingade ska ni absolut läsa. Och om ni inte läst Överenskommelser gör ni er själva en tjänst och läser den också! Blir ni inte övertalade så se på Efter tio imorgon kl tio (nehe?), där hon ska vara med i Malous bokklubb. Jag har svårt att tro att det kan bli annat än bra och intressant. Eftersom hon är Sveriges enda romanceförfattare har jag en aning om att det kan bli frågor om 50 shades of Grey/50 nyanser av honom men vi får väl se.

I övrigt: Ta hand om er! Under tiden ska jag bli grym på engelska och gå på så många musikaler jag bara kan.

Emelie Eriksson
20e november 2012

Det här inlägget postades i Om bokevolution och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

